درب ضدسرقت چیست؟

درب ضدسرقت
معرفی انواع درب ضدسرقت و بررسی تفاوت های آن ها
۱۳۹۶-۰۳-۱۵

درب ضدسرقت چیست؟

درب ضدسرقت

به درب‌هایی درب ضدسرقت گفته می‌شود که چنانچه سارقین نتوانند به هر دلیل از طریق دستکاری یا تخریب قفل درب به داخل منزل، محل کار، دفاتر مدیران، حسابداری، بایگانی، انبار، مراکز داده و… نفوذ نمایند، مانع از ورود آنها از طریق تخریب درب گردد، لذا درب ضدسرقت می‌بایست از استانداردهای مقاومت در برابر برش، فشار بر سطح و بر گوشه‌های درب برخوردار باشد.

 

درب ضدسرقت می‌بایست ضمن ممانعت از ورود سارقین، از استانداردهای لازمه در زمان وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی مانند زلزله و آتش سوزی نیز برخوردار بوده تا به هیچ صورت از ورود نیروهای امدادی و یا خروج افراد در مواقع اضطراری جلوگیری ننماید. همچنین این درب می‌بایست بر اساس استانداردهای محیطی همچون عایق سرما، گرما، باد رطوبت و صدا طراحی و ساخته شده باشد.

 

درب ضدسرقت
درب ضدسرقت می‌بایست به تناسب محل مورد استفاده با ویژگی‌های متفاوت انتخاب گردند. برای مثال می‌توان از درب‌های ساده فلزی که از دولایه ورق سخت به ضخامت یک میلی‌متر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما به عنوان لایه میانی ساخته شده در آپارتمانهایی که امکان ایجاد سر و صدا توسط سارقین به منظور تخریب درب امکان‌پذیر نمی‌باشد استفاده نمود، لیکن در مواردی که سارقین امکان و فرصت ایجاد سر و صدا به منظور تخریب درب را داشته باشند، همچون اماکنی دور از حضور جمع از جمله ویلاها، کارخانجات، انبارها و… می‌بایست از درب‌های ضد سرقت با ویژگی‌های خاص استفاده نمود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه‌های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن سازند.
در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه‌های فولادی در دو طرف درب به دو میلی‌متر و جمعا چهار میلی‌متر افزایش می‌یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت گردیده و از استانداردهای ویژه کیفیت اینگونه درب‌ها برخوردار می‌گردد.

 

درب ضدسرقت

 

صرف نظر از استانداردهای امنیتی مورد نیاز در تولید و انتخاب درب‌های ضدسرقت، دیگر ویژگی‌های درب‌های ضدسرقت به منظور ارتقا کیفیت لایه‌های بیرونی و درونی درب در اماکن خاص از جمله پوشش‌های ضد رطوبت، ضد اسید به عنوان ویژگی‌های پنهان و غیر قابل رویت، به منظور استفاده درمکان‌های مرطوب و یا صنعتی از نکات ضروری در هنگام انتخاب درب‌های ضد سرقت محسوب می‌گردند.

لازم به تذکر است که بهترین و مرغوب‌ترین درب‌ ضدسرقت زمانی به کار می‌آیند که سارقین از تخریب قفل نصب شده بر روی درب ناتوان بمانند، بنابراین هیچ دربی، حتی اگر از فولاد نفوذ ناپذیر و براساس استانداردهای جهانی نیز ساخته شده باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده است